Monday, October 23, 2006

Bayram

Kímseyi incitmeden yasamak onemli biliyorum. Insan olmanin dogru yasamanin degerlerinden biri benim icin. Sozlerime dikkat ederek, dasvranislarimi kontrol ederek bir olcude kimseyi incitmeyebilirim ki oyle yapmaya calisiyorum.Bir keresinde soyle duydum, sanirim Mevlana'nin bir sozu: 'Bir kimseyi incitmemeye calistigimiz kadar incinmemeyi de basarabilmeliyiz'. Bu ogreti cok hosuma gitti. Ama bu nasil mumkun olabilirdi. Bu ne kadar zor bir seydi. Deger verdiginiz birinin yanlis bir sozu veya davranisi karisinda kirilmak, incinmek cok buyuk bir olasilik. Bu ogreti ile cok mesgulum su siralar kendimi bu konuda egitmek istiyorum ama gel gorki bayram kapida. Ailemden uzakta bu yaban ellerde kapimi kimse calmayacak, kimse gelip de bizde 'bayram tebrigine geldik' demeyecek. Bu durumda nasil uzulmeyeyim, incinmeyeyim. Iste bu noktada anladim bu duydugum sozleri yerine getirmenin ne kadar zor oldugunu. Kendimce kimseyi kirmamaya incitmemeye ozen gosterdigimi dusunuyordum (tabii bunu ne kadar basarabiliyorum bilinmez?), ama incinmemyi nasil basarabilcegimi bilemiyorum. Ote yandan bu ogretiyi benimsemeyi cok isityorum cunku uzerinde dusununce bu sozcugun(incinmemek) icinde cok sey sakli oldugunu anladim. Dusunsenize kimseye incinmemeyi basarabilirsek o zaman mutlu olmayi da basarabilmisiz demektir. Cogu zaman hep birilerinin sozlerine uzulur, davranislarina kizariz. Oysaki incinmemeyi bilirse insan daha olumlu bakar dunyaya ve eminim insan olarak dahada olgunlasir ve sikitilarlarla daha kolay basa cikabilir. Tum bunlari dusunerek ziyaretcim olmamasi yuzunden uzulmeyi bir kenara biraktim. Eger incinmemeyi ogrenirsem daha guclu olacagimi biliyorum. Bu hic de kolay degil biliyorum amam elbet bir gun basaracagim.
Sizlere sevdiklerinizle birlikte iyi bayramlar diliyorum. Incitmemeniz ve incinmemeniz dilegi ile..
Sevgiyle kalin...

9 Comments:

At 4:58 PM, Blogger tuhfe said...

Ben geldim Menekse ziyarete! Buradan da olsa kabul et.

Bayramin kutlu olsun.

 
At 3:35 PM, Anonymous Anonymous said...

Merhaba dostum,

Geçmiş bayramın kutlu olsun, göndermiş olduğun maili aldım, çok teşekkür ederim. Mailin içeriği konusunda bir yorum yapmam gerekiyor mu acaba (???) yoksa sadece şirinlik olsun diye mi gönderdiğini düşünmedim değil:))
Sen çok zor bulunan ( benim de çok geç kavuşup çabuk ayrıldığım) nadide bir dostsun. Eminim sen kimsenin kalbini kırmıyorsundur. İncinmek konusuna gelince duyarlı insanların hep yaşadığı bir şeydir bu ama bence bunun da olgunlaştırıcı bir tarafı var bence ne dersin? EBRU (Çınar)

 
At 5:48 PM, Anonymous menekse said...

Ziyaretin icin tesekkurler Tuhfe, seni burda gormek ne guzel. Iyi dileklerimle, tekrar seinde bayramin kutlu olsun.

 
At 5:51 PM, Anonymous menekse said...

Ebru guzel sozlerin icin tesekkurler, bana mail yazmani bekliyorum. Bu arada incinmek konusundsa sana katiliyorum, bu tur degerler bizleri olgunlastiriyor bence de.

 
At 8:27 PM, Blogger manolya said...

Hiç incinmedim, eminim başkalari da incinmemiştir senden. Dilerim incinmemeyi de başarirsin, senin oralarda üzüldüğünü bilmek canimi acitiyor.
Sevgiler

 
At 2:44 PM, Blogger menekse said...

Sevgili Manolya, o oyle duygusal bir animdi gecti. Sen sakin buralarda hep oyle oldugumu sanma ve uzulme. Ben cabuk unutan bir insanim, kirilsam bile hemen gecer kirginligim oda gecti gitti.
Sevgiler

 
At 10:42 AM, Anonymous Anonymous said...

Canim, incinmemeyi ögrenmeyi becerebilseydim, sana da ögretirdim.Ama sen önce ögrenirsen bana da ögretecegini umuyorum.Yasemen

 
At 2:02 PM, Blogger tuhfe said...

Yeni yilini ve Bayramini kutlarim.

Sevgiler.

 
At 7:28 PM, Anonymous yesi said...

Mutlu yıllar Mersinden sana kocaman öpücükler gönderiyorum.Kendine iyi bak. yavrukuş yesi

 

Post a Comment

<< Home